Zdrowie publiczne i ekonomiczne korzyści z opodatkowania napojów słodzonych cukrem cd

Wśród czarnych kobiet nadwyżka wagi stanowiła większość nadmiernego ryzyka. Spośród 88,520 kobiet w badaniu zdrowia pielęgniarek ryzyko wystąpienia choroby niedokrwiennej serca u kobiet, które spożywały jedną porcję słodkich napojów słodzonych na dzień, w porównaniu z kobietami, które spożywały mniej niż jedną porcję miesięcznie, wzrosło o 23%, oraz wśród osób, które spożywały dwie porcje dziennie lub więcej, ryzyko wzrosło o 35% .3 Zwiększona masa ciała wyjaśniła niektóre, ale nie wszystkie, skojarzenia.
Mechanizmy łączące słodzone cukrem napoje o słabym zdrowiu
Różnorodne mechanizmy behawioralne i biologiczne mogą być odpowiedzialne za związki pomiędzy spożywaniem napojów słodzonych cukrem a niekorzystnymi skutkami zdrowotnymi, z pewnymi powiązaniami (np. Związek między spożyciem słodyczy słodzonych cukrem i przyrostem masy ciała) lepiej niż innymi. Dobrze udokumentowane niekorzystne fizjologiczne i metaboliczne konsekwencje wysokiego spożycia rafinowanych węglowodanów, takich jak cukier, obejmują podwyższenie poziomu triglicerydów i ciśnienia krwi oraz obniżenie poziomów cholesterolu lipoprotein o dużej gęstości, co prawdopodobnie zwiększyłoby ryzyko wystąpienia choroby wieńcowej. choroba serca.22 Ze względu na wysoki ładunek glikemiczny słodzonych cukrem napojów, można się spodziewać, że spożycie tych napojów zwiększy ryzyko cukrzycy, powodując insulinooporność, a także poprzez bezpośredni wpływ na komórki wysp trzustkowych.23 Badania obserwacyjne wykazały, że spożycie o słodzonych cukrem napojach, ale nie o napojach niegazowanych słodzonych, wiąże się ze wskaźnikami oporności na insulinę.
Spożycie napojów słodzonych cukrem może powodować nadmierny przyrost masy ciała, częściowo z powodu pozornie słabych właściwości sytujących cukru w postaci płynnej. Istotnie, dostosowanie spożycia kalorycznego w kolejnych posiłkach w odniesieniu do energii, która została skonsumowana jako napój, jest mniej kompletne niż dostosowanie spożycia dla energii, która została spożyta jako pokarm stały. Na przykład w badaniu z udziałem 323 dorosłych, w którym 7 używano dziennych dzienników żywności, energia z napojów dodawana do całkowitego poboru energii zamiast zastępowania innych źródeł kalorii26. Wyniki badań dzieci w wieku szkolnym były zgodne z danymi od dorosłych i wykazały, że dzieci, które wypiły 9 uncji lub więcej napojów słodzonych cukrem dziennie spożywało prawie 200 kcal dziennie więcej niż te, które nie piły napojów słodzonych cukrem.
Krótkoterminowe badania wpływu spożycia napoju na pobór energii wspierają ten mechanizm. Spośród 33 dorosłych, którym podawano identyczne lunche testowe przy sześciu okazjach, ale podawano im napoje różnego rodzaju (cola słodzona cukrem, coli bez kalorii lub woda) i ilości (12 oz [355 ml] lub 18 oz [532 ml]), 28 spożycie stałego pokarmu nie różniło się w zależności od warunków; wynikiem było to, że było znacznie większe całkowite zużycie energii, gdy podano napoje słodzone cukrem.
Słodzone cukrem napoje mogą również wpływać na masę ciała poprzez inne mechanizmy behawioralne. Podczas gdy spożycie stałego pokarmu jest charakterystyczne dla głodu, ludzie mogą spożywać napoje słodzone cukrem pod nieobecność głodu, aby zaspokoić pragnienie lub z powodów społecznych
[hasła pokrewne: stomatologia Kraków, stomatolog płock, gabinet stomatologiczny Warszawa ]

Powiązane tematy z artykułem: gabinet stomatologiczny Warszawa stomatolog płock stomatologia Kraków