Zdrowie publiczne i ekonomiczne korzyści z opodatkowania napojów słodzonych cukrem ad 7

Pytania dotyczące podatków w badaniach opinii publicznej były zadawane na różne sposoby, a wyniki nie są zatem bezpośrednio porównywalne z roku na rok, ale ogólne tendencje są jasne. Poparcie dla podatków żywnościowych wzrosło z 33% w 2001 r. Do 41% w 2003 r., A następnie do 54% w 2004 r.39 Badanie mieszkańców Nowego Jorku z 2008 r. Wykazało, że 52% respondentów popiera podatek sody; 72% popiera taki podatek, jeśli dochody są wykorzystywane do wspierania programów zapobiegania otyłości u dzieci i dorosłych. Sposób, w jaki sprawa jest uformowana, jest niezbędny; wsparcie jest najwyższe, gdy podatek jest wprowadzany w kontekście promowania zdrowia i kiedy dochody są przeznaczone na programy promujące żywienie dzieci lub zapobieganie otyłości. Wnioski
Rząd federalny, wiele stanów i miast oraz niektóre kraje (np. Meksyk8) rozważają nałożenie podatków na napoje słodzone cukrem. Powody, dla których należy postępować, są przekonujące. Naukowa podstawa łącząca spożycie słodzonych cukrem napojów z ryzykiem chorób przewlekłych jest jasna. Eskalacja kosztów opieki zdrowotnej i rosnące obciążenie chorobami związanymi ze złym odżywianiem się powodują pilną potrzebę rozwiązań, uzasadniając tym samym prawo rządu do odzyskania kosztów.
Podobnie jak w przypadku każdej publicznej interwencji zdrowotnej, dokładny wpływ podatku nie może być znany, dopóki nie zostanie wdrożony i zbadany, ale dotychczasowe badania sugerują, że podatek od słodzonych cukrem napojów miałby silny pozytywny wpływ na zmniejszenie konsumpcji. podatek ten może generować znaczne dochody, aby zapobiegać otyłości i odnosić się do innych kosztów zewnętrznych wynikających z konsumpcji napojów słodzonych cukrem, a także do finansowania innych programów związanych ze zdrowiem. O ile podatki od wyrobów tytoniowych są rutynowe zarówno na poziomie państwowym, jak i federalnym, ponieważ generują dochody i przynoszą korzyści dla zdrowia publicznego w odniesieniu do wskaźników palenia, uważamy, że podatki od napojów, które pomagają napędzać epidemię otyłości, powinny i staną się rutynowe.
Finansowanie i ujawnianie informacji
Wspierany po części przez granty od Fundacji Rudd (do doktora Brownella), National Institutes of Health (R01-CA121152, do Dr. Popkina) i Fundację Roberta Wooda Johnsona (do Dr Chaloupka).
Nie zgłoszono żadnego potencjalnego konfliktu interesów związanego z tym artykułem.
Ten artykuł (10.1056 / NEJMhpr0905723) został opublikowany 16 września 2009 r. I został zaktualizowany 31 marca 2010 r. O godzinie.
Author Affiliations
Od Rudd Center for Food Policy and Otyłość, Yale University, New Haven, CT (KDB); Departament Zdrowia i Higieny Psychicznej, Miasto Nowy Jork, Nowy Jork (TF); Departament Żywienia, Harvard School of Public Health (WCW) oraz Program Optimal Weight for Life, Children s Hospital i Harvard Medical School (DSL) – wszystko w Bostonie; Departament odżywiania i University of North Carolina Interdyscyplinarne Centrum otyłości, University of North Carolina, Chapel Hill (BMP); Wydział Ekonomii i University of Illinois w Chicago Health Policy Center, University of Illinois, Chicago (FJC); oraz University of Arkansas w zakresie nauk medycznych i biura chirurga, State of Arkansas, Little Rock (JWT).

[więcej w: dentysta Kraków, stomatolog płock, Dentysta warszawa ]

Powiązane tematy z artykułem: dentysta Kraków Dentysta warszawa stomatolog płock